Dzisiaj większość samochodów nawet z silnikami benzynowymi posiada dwumasowe koło. To element, który nie cieszy się zbyt dobrymi opiniami. Jest kosztowny w naprawie i trudniejszy w eksploatacji. Jeśli słyszymy charakterystyczne pukanie po wyłączeniu silnika albo mamy trudności z wrzuceniem biegów to oznacza, że trzeba się zgłosić do mechanika. Pomoże nam mechanik samochodowy z Gorzowa Wielkopolskiego, który wie jak diagnozować takie uszkodzenia i wie jak to naprawiać.
Sprzęgło czy koło dwumasowe
Nie zawsze jest to jednoznaczna odpowiedź, dlatego trzeba zgłosić się do mechanika, który będzie w stanie to sprawdzić. Może być tak, że wydaje nam się, że mamy uszkodzone koło dwumasowe, a tak naprawdę zepsuło się sprzęgło. Oczywiście przy okazji trzeba sprawdzić czy nie trzeba wymienić kompletu. Skoro i tak całość jest rozebrana to na pewno trzeba będzie zastanowić się nad tym czy komplet nie będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem.
Koszt naprawy sprzęgła i koła dwumasowego
Sprzęgło drogie nie jest. Składa się na nie tarcza i docisk. Już za kilkaset złotych można mieć gotowy zestaw. W przypadku koła dwumasowego mamy różne warianty do wyboru. Możemy zdecydować się na koło regenerowane jak i na nowe. Im nowszy jest samochód tym koło dwumasowe będzie droższe. Wydatek kilku tysięcy złotych nie jest niczym wyjątkowym nawet, jeśli nasz samochód jest warto dokładnie tyle samo. Niestety, ale trzeba się z takimi kosztami liczyć, jeśli decydujemy się na samochód, który jest wyposażony w koło dwumasowe.
Comments